Het woord ‘yoga’ is afgeleid van het Sanskriet woord Yuj dat ‘verbinding’ betekent. Het gaat dan om de verbinding tussen lichaam en geest. In het leven van de moderne mens is de balans tus­sen lichaam en geest vaak verstoord. Yoga biedt ons oefeningen die het evenwicht herstellen. Het maakt lichaam en geest leven­dig en flexibel. Door yoga leer je te luisteren naar je eigen li­chaam. Wij bieden een ruime keuze aan verschillende yogavormen.

Meditatie

In deze les train je de geest en krijg je meer bewustzijn. Er is een grote reeks aan technieken: focussen op de adem, ontspanning, het ontwikkelen van compassie, liefde , geduld, vergeving en liefdadigheid. Het vergt innerlijke inspanning om de mind te zelf reguleren. In deze les worden een aantal rondes gedaan met verschillende technieken om zo te kunnen ontdekken wat bij eenieder past.

Hatha yoga

Hatha yoga is de meest klassieke en waarschijnlijk meest bekende vorm van yoga. Tijdens de les neem je verschillende yogahoudingen aan en doe je ademhalingsoefeningen om de balans tussen lichaam en geest te bevorderen. Hatha yoga is geschikt voor iedereen, van beginner tot ervaren yogabeoefenaar. Het is een ideale lesvorm om kennis te maken met yoga.

Hatha yoga & meditation

Hatha yoga & meditation is een exclusieve yogales waarbij de focus ligt op meditatieve yoga. Je leert het toepassen van Concentration Meditation, om de geest tot rust te brengen, en Insight Meditation, om het zelfbewustzijn te ontwikkelen en te vergroten. Om de sessie compleet te maken, zijn de deelnemers welkom om het opgietritueel in de sauna bij te wonen.

Iyengar yoga

Iyengar yoga is gericht op het aannemen van verschillende yogahoudingen gecombineerd met de juiste ademhaling. De houdingen worden over het algemeen voor een langere periode vastgehouden. Dit biedt de mogelijkheid om de houding meer in detail te verbeteren. Iyengar maakt gebruik van attributen om deelnemers te helpen hun houding te perfectioneren en op een veilige manier verder te komen om zo de verschillende houdingen beter te kunnen uitvoeren. Iyengar yoga is geschikt voor mensen die met yoga willen beginnen, aan hun rug- of nekklachten willen werken of hun houding willen perfectioneren.

Power yoga

Poweryoga is een afgeleid van Astangayoga. Een dynamische vorm van yoga met een vaste serie houdingen. Er wordt een specifieke ademhalingstechniek gebruikt. Deze les is fysiek uitdagend, daardoor geschikt voor mensen die van sporten houden.

We beginnen met zonnegroet A, B , staande houdingen en zittende houdingen en finishing poses. Juist door de herhaling wordt deze vorm van yoga naar verloop van tijd meer meditatie in beweging. Het lichaam wordt soepel en krachtig terwijl de geest verstild.

Vinyasa yoga

Vinyasa yoga kan worden gezien als de meest atletische yogastijl. In Vinyasa lessen wordt elke beweging gecoördineerd met je ademhaling en beweeg je van de ene houding naar de andere. De les is gericht op het opbouwen van conditie, kracht, flexibiliteit, innerlijke rust en het juist toepassen van de ademhaling. Ideaal voor diegenen die op een meer dynamische manier yoga willen beoefenen.

Yin yoga

Yin yoga is een langzame yogastijl waarbij je houdingen uitvoert op de vloer en deze voor een langere tijd vasthoudt. Houdingen kennen een duur van 45 seconden tot twee minuten. Yin yoga is geschikt voor mensen die yoga op een zachte manier willen beoefenen. Het is ook een geweldige les voor beginners. De lessen zijn heel ontspannen. Eigenlijk laat je de zwaartekracht het meeste werk doen.

Yin yang yoga

Yin yang yoga combineert twee yogastijlen in één les. De voordelen van het passief vasthouden van yogahoudingen (Yin) met meer dynamische series en staande houdingen (Yang) worden gecombineerd. Yin yang yoga is geschikt voor iedereen, van beginners tot ervaren yogabeoefenaars.