Body & Mind Studio

Een druk leven eist vaak ook zijn tol op uw balans tussen lichaam en geest. Deze disbalans kan heel concreet naar boven komen door fysieke of psychische klachten. De Body & Mind Strudio biedt u de faciliteiten om uzelf weer in balans te brengen. Hier kunt u volledig tot rust komen tijdens onze yogasessie, body balance- en pilateslessen.

Body & Mind Studio

Mist u de balans tussen werk en privé? Een druk leven eist vaak ook zijn tol op uw balans tussen lichaam en geest. Deze disbalans kan heel concreet naar boven komen door fysieke of psychische klachten. Body & Mind biedt u de faciliteiten om uzelf weer in balans te brengen. Hier kunt u volledig tot rust komen tijdens onze yogasessie, body balance- en pilateslessen.

Tai Ji Quan

Tai Ji Quan is een bewegingsvorm vanuit de Chinese martial arts. Het is een vorm meditatie en verbetert zowel je fysieke als mentale weerbaarheid en gezondheid. Je werkt tijdens deze les met de energie van het lichaam, bewegingen en de ademhaling. Deze vorm van trainen versterkt het imuunsysteem en maakt je bewust van je houding en de spanningen die je lichaam hierdoor kan ervaren maar ook leert het je om te gaan met je emoties. Zowel op fysiek als mentaal vlak geeft Tai Ji Quan je rust en plezier. Tijdens de les wordt ook een tweede bewegingsvorm uit de Chinese traditie gebruikt, namelijk Qi Gong.

Pilates

Buik, lage rug en billen staan centraal. Dit gebied wordt bij Pilates 'the powerhouse' genoemd, ofwel: het centrum van kracht. Er is daarom veel aandacht voor 'centering': bewegen vanuit het middelpunt van het lichaam. Het draait bij Pilates om concentratie, controle, het maken van vloeiende bewegingen, precisie en ademhaling. De oefeningen resulteren niet in de opbouw van extra spiermassa, maar vooral in meer lenigheid en een betere lichaamshouding.

BODYBALANCE ™

Is een body & mind groepstraining. Deze les maakt gebruik van een mix van traditionele Yoga, Thai Chi en Pilates bewegingen. Oude culturen wijzen al eeuwen op de voordelen van een goede balans tussen lichaam en geest. BodyBalanceTM richt zich op het verbeteren van je houding, lenigheid, kracht, coördinatie en evenwicht.

Mindfulness

Er is veel stress in de westerse maatschappij. In het hoofd zitten en teveel gedachten hebben is soms lastig. Verstilling en onthaasting is dan fijn. In deze les wordt de juiste aandacht en concentratie getraind om in het moment te arriveren en om van hieruit te gaan leven. Door middel van de ademhalings en meditatie technieken: bodyscan, zitmeditatie, de berg en meer meditatie en andere boeddhistische methodieken wordt dit effect bereikt. Volledig aanwezig zijn in het moment op 3 niveaus: physiek, emotioneel en mentaal. Een grotere helderheid en verbinding ontstaat in het moment zelf. Voelen, denken en vervolgens handelen is een wijze volgorde. Je leert bewust te worden van je automatische denk en gedragspatronen. Door de inzichten tijdens deze lessen ben je in staat om je leven beter vorm te geven en je bewustzijn te verruimen.

Yin Yoga

Bij deze zachte yogavorm, oefen je een serie zittende of liggende houdingen waarbij de spieren ontspannen blijven en waarbij je een lichte druk uitoefent op gewrichten en bindweefsel. Bij yin yoga worden de houdingen lang aangehouden, zo’n 3 tot 5 minuten. Het is als een meditatie in een yogahouding; je oefent aandachtig zijn en je openstellen voor wat zich van binnen voordoet. De weerstand die je tegenkomt ga je verzachten met behulp van de ademhaling. De houdingen stimuleren op zachte wijze het bindweefsel zoals banden en kraakbeen, waardoor het zich kan verstevigen en eventueel herstellen. Het bevordert een grote mate van beweeglijkheid in de spieren en gewrichten, stimuleert de meridianen (het openen van de dieper gelegen energiekanalen) en brengt de geest tot rust. Yin yoga is een goede tegenhanger voor de meer krachtige en actieve yogavormen.

Hatha Yoga

De klassieke vorm van yoga waarin een evenwicht tussen inspanning en ontspanning centraal staat. In een hatha yogales wisselen dynamische en verstilde houdingen elkaar af. Er wordt geoefend vanuit een naar binnen gerichte aandacht. Door deze rustige, meditatieve houding is er ruimte om waar te nemen en te ontspannen in wat zich van binnen voordoet. Fysieke en mentale grenzen worden op een zachte manier opgezocht en verruimd, wat zorgt voor een groter, innerlijk draagvermogen en meer vitaliteit.

Power Yoga

Fysiek krachtige en uitdagende variant van de vinyasa yoga: in de flow van het ademritme wisselen verschillende houdingen elkaar af met verdieping in inspannende houdingen. Power yoga gaat vooral over het vrijmaken van energie en innerlijke kracht. Grenzen worden op een intensieve maar wel bewuste manier opgezocht en verruimd. Het lichaam wordt van binnenuit opgewarmd wat een reinigend effect heeft op de klieren en het zenuwstelsel en ervoor zorgt dat spieren en gewrichten gemakkelijk soepel worden. Net als de pittige yoga is power yoga een uitstekende methode om, door middel van inspanning en focus op de adem, meer ruimte te scheppen en innerlijk rust te ervaren.

Yin-Yang Yoga

Een combinatie van Vinyassa en Yin Yoga. Dit betekend dat het eerste deel van de les actief is en in het tweede deel de nadruk ligt op de diepere stretches.

Iyengar Yoga

In deze vorm van yoga zijn balans en alignment de kernwoorden. Er wordt tijdens de les gestreefd naar een perfecte houding en hier brengen we lichaam en geest in balans. Kortom u leert uw lichaam en de houding hiervan opnieuw kennen en werkt eraan deze meer in balans te brengen.

Okido Yoga

Okido yoga is een dynamische en hedendaagse vorm van yoga met diverse vormen van lichaamswerk: waaronder de traditionele oosterse gevechtskunsten, de Indische yoga, zenmeditatie en verenigt diverse aspecten van het mens–zijn. De leringen zijn eenvoudig verstaanbaar en praktisch. Het is een yogavorm waar het vooral draait om het ‘doen’ en kent zowel dynamische als rustige kanten.

5-Elements yoga

Deze vorm van yoga maakt gebruik van simpele vloeiende bewegingen welke lijkt op Vinyasa Yoga. Het verbind ons met de 5 elementen: aarde, water vuur, lucht en ether. In de les worden de ademhaling en helende geluiden in een ontspannende en leuke manier gebruikt. Bij het regelmatig beoefenen van 5 element(en) yoga zult u uw lichaam versterken in haar natuurlijke kracht om te genezen en op deze manier de vitaliteit en kracht te verbeteren.

Gentle Flow yoga

De Gentle Flow les is een mildere vorm van Vinyasa Flow. Er is meer ruimte voor ontspanning en het ritme is langzamer. Het tempo biedt ruimte om de houdingen goed te leren uitvoeren. Deze les is dan ook zeer geschikt voor beginners en voor mensen met (lichte) blessures. Bij Gentle Flow yoga beweeg je op het ritme van de ademhaling in vloeiende bewegingen. Er is ook meer ruimte voor ontspanning tussendoor.

Download roosters

English Flag

English version

Thank you for visiting the website. The English pages are currently being reviewed and will be uploaded shortly.

In the meantime please do not hesitate to contact us directly (by email or phone) if you need any information about the services we provide and our facilities.

Okay, thanks for the heads up